Overslaan en naar de inhoud gaan

VNU betaalt $650 m. voor Miller Freeman in VS

VNU heeft een overeenkomst gesloten met United News & Media plc in Londen over de overname van Miller Freeman, Inc. in de VS voor 650…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Miller Freeman USA is een van de grootste organisatoren van vakbeurzen, een vooraanstaand uitgever van vaktijdschriften en ontwikkelaar van e-commerce activiteiten gericht op aantrekkelijke groeimarkten in de Verenigde Staten en Zuid-Amerika, meldt VNU.

related partner content for mobile comes here

“Miller Freeman USA's sterke merknaam en beurzen, die voor de bedrijfstak onmisbaar zijn, passen uitstekend bij de business information activiteiten van VNU en bieden een uitstekende basis voor verdere groei. Nagenoeg alle producten van Miller Freeman USA zijn de nummer een of twee in hun segment. Miller Freeman USA is actief in groeimarkten als 'Sport & Sportkleding', 'Reizen' en 'Vastgoed' met producten in aanpalende markten van VNU's bestaande vakbeurzen en -tijdschriften”, aldus het bericht van VNU.

Miller Freeman USA telt ongeveer 800 werknemers en behaalde over 1999 een omzet van 214 miljoen dollar en een EBITDA (winst vóór rente, belastingen, afschrijvingen en amortisatie goodwill) van 58 miljoen dollar. Door de transactie zal VNU’s winst per aandeel voor amortisatie van goodwill in 2001 met ongeveer 5% stijgen. De transactie, die zo is gestructureerd dat de koopsom in de Verenigde Staten nagenoeg geheel fiscaal aftrekbaar is, zal naar verwachting aan het einde van de zomer worden afgerond, afhankelijk van de gebruikelijke voorwaarden en de goedkeuring van de relevante toezichthoudende instanties.Na de overname zal ongeveer 50% van VNU's omzet worden behaald in de Verenigde Staten. De activiteiten dragen dan als volgt bij aan de VNU-omzet: Business- en Marketinginformatie (59%), Telefoongidsen en Informatiediensten (14%), Publiekstijdschriften (24%) en Educatieve uitgaven/Overige (3%). “VNU zal hiermee een van de grootste business-to-business media en informatiebedrijven in de wereld zijn en in de Verenigde Staten de grootste organisator van vakbeurzen, zowel uitgedrukt in verkochte vierkante meters tentoonstellingsruimte als in het aantal beurzen dat in de 'Top 200' voorkomt”, aldus het Haarlemse concern.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in