Overslaan en naar de inhoud gaan

Misbruik van Olympische symbolen op internet grondig aangepakt

Het Internationaal Olympisch Comité, IOC, gaat streng optreden tegen misbruik van Olympische merken, symbolen en op internet.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tijdens een recente bijeenkomst in Rio de Janeiro werden regels opgesteld die de misbruik moeten keren. Volgens het IOC is er op internet een wildgroei ontstaan van het zonder toestemming commercieel gebruiken van onder meer de Olympische ringen, de fakkel en andere woorden, begrippen en uitingen van de Olympische beweging. De jacht is inmiddels op gang gekomen: in Nederland zijn al stappen ondernomen tegen bedrijven die op internet beschermde domeinnamen hebben gebruikt.

related partner content for mobile comes here

Om grip te krijgen op het web heeft het Comité aan de vooravond van de Spelen in Sydney alle nationale Olympische organisaties opgeroepen op zoek te gaan naar websites die mogelijk misbruik maken van het Olympisch geestelijk eigendom. Uit onderzoek van de organisatie blijkt dat in ieder geval circa 12.000 sites de Spelen als thema hebben. Deze moeten alle aan een onderzoek worden onderworpen. Niet alleen symbolen, toespelingen op symbolen, en domeinnamen maar ook de content, zoals wedstrijduitslagen, behoren tot verboden terrein.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in