Overslaan en naar de inhoud gaan

Vicks: Mensen in Maarssen tweeten het meest over verkouden zijn

Waar Twitter al niet goed voor is! ‘Verkoudheidsmerk’ Vicks heeft via een Twitteronderzoek ontdekt dat Maarssen ‘Verkoudheidsstad…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Onderzoeksbureau MarketResponse deed in opdracht van het merk een Twitteronderzoek naar de ‘meest verkouden plaatsen in Nederland’. Van 12 oktober tot en met 30 december 2011 werden alle Nederlandstalige Twitter-berichten waarin gebruikers aangaven verkouden te zijn, verzameld.

related partner content for mobile comes here

Dit was de eerste keer dat zijn verkoudheidsonderzoek via Twitter deed. In plaats van zoals voorheen 500 mensen te ondervragen, werden er nu ongeveer 201.000 Twitterberichten van 110.000 personen bekeken waarin iets over verkouden zijn werd gezegd (tweets met woorden als ‘verkouden’, ‘hatsjoe’, ‘verstopte neus’ etc). Van een kwart van hen (ruim 30.000) was de woonplaats bekend.

De resultaten zijn aan de woonplaats gekoppeld en gecorrigeerd voor het aantal Twitteraars per plaats, zo meldt het persbericht, zodat de lijst van de meest verkouden plaatsen in Nederland kon worden opgesteld:

Top10 ‘Verkoudheidssteden 2011’
1. Maarssen
2. Goirle
3. Hellevoetsluis
4. Veendam
5. Hoogezand
6. Capelle aan den IJssel
7. Zwijndrecht
8. Spijkenisse
9. Vianen
10. Schagen

Vicks ging daarom vandaag naar Maarssen met twee ‘Vicks anti-verkoudheidcoaches’ om ‘de inwoners van Maarssen en Jaap Verkroost, wethouder van Welzijn en Sport in het zonnetje te zetten’.

Natuurlijk is het onderzoek een pr-actie, maar wel een geestige.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in