Vicks: Mensen in Maarssen tweeten het meest over verkouden zijn
Onderzoeksbureau MarketResponse deed in opdracht van het merk een Twitteronderzoek naar de ‘meest verkouden plaatsen in Nederland’. Van 12 oktober tot en met 30 december 2011 werden alle Nederlandstalige Twitter-berichten waarin gebruikers aangaven verkouden te zijn, verzameld.
Dit was de eerste keer dat Vicks zijn verkoudheidsonderzoek via Twitter deed. In plaats van zoals voorheen 500 mensen te ondervragen, werden er nu ongeveer 201.000 Twitterberichten van 110.000 personen bekeken waarin iets over verkouden zijn werd gezegd (tweets met woorden als ‘verkouden’, ‘hatsjoe’, ‘verstopte neus’ etc). Van een kwart van hen (ruim 30.000) was de woonplaats bekend.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaDe resultaten zijn aan de woonplaats gekoppeld en gecorrigeerd voor het aantal Twitteraars per plaats, zo meldt het persbericht, zodat de lijst van de meest verkouden plaatsen in Nederland kon worden opgesteld:
Top10 ‘Verkoudheidssteden 2011’
1. Maarssen
2. Goirle
3. Hellevoetsluis
4. Veendam
5. Hoogezand
6. Capelle aan den IJssel
7. Zwijndrecht
8. Spijkenisse
9. Vianen
10. Schagen
Vicks ging daarom vandaag naar Maarssen met twee ‘Vicks anti-verkoudheidcoaches’ om ‘de inwoners van Maarssen en Jaap Verkroost, wethouder van Welzijn en Sport in het zonnetje te zetten’.
Natuurlijk is het onderzoek een pr-actie, maar wel een geestige.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid