Mentos maakt 'preroll van het jaar'
Voor de tweede editie van de door Videostrip in het leven geroepen Pre-roll van het Jaar verkiezing kon het publiek stemmen op zes genomineerden die een vakjury had geselecteerd uit 450 campagnes . Naast Mentos Gum Breeze waren dit Samsung Galaxy Ace Angry Bird, Eneco Hollandse wind, HP e-print, Soa AIDS Sexuele gezondheid en Mercedes Speed Date.
Met 46% van de ruim vijfduizend uitgebrachte stemmen kwam Mentos uit de bus als de populairste pre-roll van het jaar. Mentos Gum Breeze is het creatieve product van BBH London; de mediastrategie en inzet werd door Kobalt bepaald.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaDe vakjury bestond uit Harm Schweigman, general manager van Videostrip; Sanneke Boesveldt, concept manager Online bij Telegraaf Media Nederland; en Edwin Valent, global director LBi Branded Content en onder meer dj bij 22tracks.com.
Volgens Schweigmann is Mentos Gum Breeze er uitstekend in geslaagd de humor van de originele spot door te vertalen in de pre-roll. Wel roept hij adverteerders en de creatieve industrie op 'om verder te kijken dan aangepaste, ingekorte tv-commercials. Met de huidige stand van de techniek kan een merk interactie in de pre-roll aanbieden. Je combineert dan de communicatie kracht van tv met de engaging-eigenschappen van online.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid