Overslaan en naar de inhoud gaan

Mentos maakt 'preroll van het jaar'

De preroll van Mentos Gum Breeze is uitverkozen tot de beste pre-roll van het jaar.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor de tweede editie van de door Videostrip in het leven geroepen Pre-roll van het Jaar verkiezing kon het publiek stemmen op die een vakjury had geselecteerd uit 450 campagnes . Naast Mentos Gum Breeze waren dit Samsung Galaxy Ace Angry Bird, Eneco Hollandse wind, HP e-print, Soa AIDS Sexuele gezondheid en Mercedes Speed Date.

related partner content for mobile comes here

Met 46% van de ruim vijfduizend uitgebrachte stemmen kwam Mentos uit de bus als de populairste pre-roll van het jaar. Mentos Gum Breeze is het creatieve product van BBH London; de mediastrategie en inzet werd door Kobalt bepaald.

De vakjury bestond uit Harm Schweigman, general manager van Videostrip; Sanneke Boesveldt, concept manager Online bij Telegraaf Media Nederland; en Edwin Valent, global director LBi Branded Content en onder meer dj bij 22tracks.com.

Volgens Schweigmann is Mentos Gum Breeze er uitstekend in geslaagd de humor van de originele spot door te vertalen in de pre-roll. Wel roept hij adverteerders en de creatieve industrie op 'om verder te kijken dan aangepaste, ingekorte tv-commercials. Met de huidige stand van de techniek kan een merk interactie in de pre-roll aanbieden. Je combineert dan de communicatie kracht van tv met de engaging-eigenschappen van online.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in