Overslaan en naar de inhoud gaan

Verzekeraars breiden ‘ultimate driving test’ uit

Het Verbond van Verzekeraars breidt volgend jaar de verkeersveiligheidscampagne uit die is gericht op jongeren.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In april begon het verbond in Zuidoost-Drenthe met 'Trials 2005 - the ultimate driving test' voor jongeren tussen de 18 en 24 jaar die een tot anderhalf jaar hun rijbewijs hebben. De campagne is een succes geworden, zodat de verzekeraars nu jongeren in heel Drenthe willen bereiken. Gelderland toont ook interesse voor de campagne. Via Trials krijgen de jongeren een aanvullende rijvaardigheidscursus. Automobilisten in de leeftijd van 18 tot 24 jaar zijn vier keer zo vaak bij ongevallen betrokken als oudere chauffeurs. Jonge mannen zelfs zes maal zo vaak. De campagne maakt jongeren bewuster van de gevaren in het verkeer en van hun eigen gedrag. Een slipcursus en rijden in een vrachtwagen op het TT-circuit in Assen maken naast theorie deel uit van de eendaagse training. Aan Trials 2005 hebben driehonderd jongeren meegedaan, verdeeld over twaalf trainingsdagen. De twaalf winnaars van deze dagen strijden op het TT-circuit in Assen om de titel Ultimate driver 2005. Volgend jaar komen er vier keer zoveel trainingsdagen: 48 met elk 25 deelnemers. (ANP)

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in