Vertrouwen in banken bereikt dieptepunt


Dat blijkt uit onderzoek van het platform mijngeldzaken.nl.
Opmerkelijk is dat ook verzekeraars weinig vertrouwen genieten van consumenten. Ruim de helft van alle Nederlanders (57 procent) vindt dat banken de consument onvoldoende instrumenten geven om de geldzaken goed te regelen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet belangrijkste doel van bankmedewerkers is volgens 62 procent van de respondenten eerder het verkopen van eigen financiële producten en niet de klant van goed advies voorzien. Dat blijkt ook in de praktijk: 52 procent van alle Nederlanders met een lening zou, met de kennis van nu, liever voor een andere lening kiezen dan die zij eerder hebben afgesloten.
Aan wie vertrouwen Nederlanders hun geldzaken het meest toe?
1. Zichzelf
2. Onafhankelijk financieel adviseur
3. Familie
4. Bank
5. Vrienden/kennissen
6. Verzekeraar
7. Hypotheekwinkels
8. Websites
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid