Overslaan en naar de inhoud gaan

Vertrouwen in banken bereikt dieptepunt

Nederlanders oordelen over banken niet mild. Meer dan de helft (51 procent) geeft aan dat hun vertrouwen in het bankwezen de afgelopen twee…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit onderzoek van het platform .

related partner content for mobile comes here

Opmerkelijk is dat ook verzekeraars weinig vertrouwen genieten van consumenten. Ruim de helft van alle Nederlanders (57 procent) vindt dat banken de consument onvoldoende instrumenten geven om de geldzaken goed te regelen.

Het belangrijkste doel van bankmedewerkers is volgens 62 procent van de respondenten eerder het verkopen van eigen financiële producten en niet de klant van goed advies voorzien. Dat blijkt ook in de praktijk: 52 procent van alle Nederlanders met een lening zou, met de kennis van nu, liever voor een andere lening kiezen dan die zij eerder hebben afgesloten.

 

Aan wie vertrouwen Nederlanders hun geldzaken het meest toe?

1. Zichzelf

2. Onafhankelijk financieel adviseur

3. Familie

4. Bank

5. Vrienden/kennissen

6. Verzekeraar

7. Hypotheekwinkels

8. Websites

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in