Overslaan en naar de inhoud gaan

Van hackende consumenten valt veel te leren

Wezensvreemde toepassingen van producten en marketingcampagnes kunnen een bron van vernieuwing zijn.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Mensen, en vooral kunstenaars, verzinnen soms de raarste dingen. Een pizzadoos kan bijvoorbeeld behalve als doelmatige verpakking ook dienen als camouflage voor een dure laptop. Het ‘gouden’bierkratje van Brand fungeert pronkt inmiddels in menige huiskamer als tv-meubel. En waarom zou een mobieltje niet eetbaar kunnen zijn? Het verschijnsel wordt brand- of ook wel cultural hacking genoemd: op een speelse manier de bedoeling van een artikel (of een reclamecampagne) ombuigen tot iets totaal anders. Fabrikanten doen er verstandig aan deze vorm van ‘misbruik’ niet te verketteren, maar er juist een inspiratiebron voor innovatie in te zien. Hackende consumenten boren ongekende mogelijkheden aan; deze op te pikken is een eerste stap op weg naar een nieuwe strategie waarin afwijkingen normaal zijn en waarin de interactie met de gebruiker centraal staat. En die er uiteindelijk toe kan leiden dat productontwikkelaars en marketeers hun eigen werk gaan hacken.

related partner content for mobile comes here

Bron: Absatzwirtschaft

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in