Overslaan en naar de inhoud gaan

Twitter verovert de banner

Twiiter groeit hard (al zijn de meningen over het aantal actieve twitteraars verdeeld). Dus is het voor adverteerders zoeken naar relevante…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volvo was één van de eersten met een microsite in de vorm van een banner waarin live twitterfeeds van werden vertoond.

related partner content for mobile comes here

Vorige week kwam ik het initiatief van JuicyJuice tegen. Zij draaien de rollen om. Er worden geen twitterfeeds in de banner getoond. Maar maakt het mogelijk om vanuit de banner te tweeten (het plaatsen van een twitter bericht). JuicyJuice (vruchtensappen) richt zich op moeders en poneerde in elke banner een discussie "How do you stimulate your child's mind?" en bijvoorbeeld "How important are vitamin-enhanced foods to you?". Moeders konden vervolgens in de banner reageren middels tweets.

En deze week is er die op basis van je tweets bepaald welke Volkswagen het beste bij je past. Vul je Twitternaam in en er volgt een snelle analyse. Erg creatieve toepassing.

Waar gaan deze ontwikkelingen naar toe. Nu is het zichtbaar dat je tweets gebruikt worden voor profilering. Maar waarschijnlijk zijn er dus ook hele psychologische analyses mogelijk. Er zijn immers mensen die hun hele doen en laten tweeten. En wat kun je dan allemaal bepalen. De ultieme vorm van behavorial targetting?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in