Twitter verovert de banner


Volvo was één van de eersten met een microsite in de vorm van een banner waarin live twitterfeeds van @volvoxc60 werden vertoond.
Vorige week kwam ik het initiatief van JuicyJuice tegen. Zij draaien de rollen om. Er worden geen twitterfeeds in de banner getoond. Maar maakt het mogelijk om vanuit de banner te tweeten (het plaatsen van een twitter bericht). JuicyJuice (vruchtensappen) richt zich op moeders en poneerde in elke banner een discussie "How do you stimulate your child's mind?" en bijvoorbeeld "How important are vitamin-enhanced foods to you?". Moeders konden vervolgens in de banner reageren middels tweets.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSEn deze week is er Volkswagen die op basis van je tweets bepaald welke Volkswagen het beste bij je past. Vul je Twitternaam in en er volgt een snelle analyse. Erg creatieve toepassing.
Waar gaan deze ontwikkelingen naar toe. Nu is het zichtbaar dat je tweets gebruikt worden voor profilering. Maar waarschijnlijk zijn er dus ook hele psychologische analyses mogelijk. Er zijn immers mensen die hun hele doen en laten tweeten. En wat kun je dan allemaal bepalen. De ultieme vorm van behavorial targetting?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid