Overslaan en naar de inhoud gaan

Tweens verdienen een eigen aanpak

Door de opkomst van de participatiehuishoudens, waarin kinderen een gelijkwaardiger rol innemen, worden jongeren eerder zelfstandig. Ook…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tweens zijn jongeren tussen de 10 en 12 jaar, ze zijn geen kinderen meer maar ook nog niet volwassen. Pamela Potters van IPM KideWise zegt: ‘Rond het 12e levensjaar wordt de merkvoorkeur gecreëerd. Jongeren blijven deze merken dan in sterke mate trouw, ook als ze volwassen zijn. Zij was één van de sprekers van het jaarcongres "Trends in Kids- en Jongerenmarketing", dat Euroforum vorige week organiseerde. Andere sprekers waren onder andere van Heinz en Center Parcs.Tweens worden door hun economische invloed dus erg serieus genomen. Ze zijn veeleisende consumenten en experts in merken en reclame. Zo heeft Heinz samen met deze doelgroep de groene ketchup bedacht. Het resultaat is een handige knijpfles in de kleur groen met een marktaandeel van 6%. Center Parcs speelt meer in op de gelijkwaardigheid in het gezin en bedacht het concept Center Parcs en Kids. Waarbij kinderen onder begeleiding een creatieve en actieve vakantie kunnen beleven, terwijl hun ouders op een andere plek binnen Center Parcs een andere invulling kunnen geven aan hun vakantie.

related partner content for mobile comes here

Wie herinnert zich niet het reclamespotje dat een kind door de brievenbus naar zijn ouders schreeuwt: ‘als je geen Choq bij je hebt dan kom je er niet in’. Deze communicatie waarbij kinderen met hun gedrag domineren ligt in het verre verleden. Gelijkwaardigheid binnen het gezin is van deze tijd, zeggen de deskundigen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in