Overslaan en naar de inhoud gaan

Tv in slaapkamer van invloed op seksleven

Er is weer prachtig onderzoek verricht!
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit een onderzoek van Casema/ TNS NIPO blijkt dat er een samenhang bestaat tussen de seksfrequentie van de Nederlander en tv-kijken in bed.

related partner content for mobile comes here

Hoe actiever het seksleven, hoe meer de ondervraagden zeggen dat de tv in de slaapkamer een positieve invloed heeft op de frequentie van hun seksueel contact. Het omgekeerde geldt ook: mensen met een minder actief seksleven zien tv hieraan een negatieve bijdrage leveren.

Komt dat even goed uit voor kabelaar Casema ;-)

Bij de - relatief kleine groep - ondervraagden met een actief seksleven, ziet 41 procent als positieve invloed van de tv het samen kijken naar erotisch getinte programma's. 27 procent noemt als factor het samen vroeg in bed liggen. Van de stellen waarbij de televisie een negatieve rol speelt in hun seksleven, zegt ruim de helft (56 procent) dat de televisie regelmatig interessanter is dan seks of dat ze na het tv-kijken niet meer in de stemming zijn. Eenderde (34 procent) van de stellen zegt door de televisie in slaap te vallen.

Bijna de helft van Nederland (49 procent) kijkt 's avonds wel eens tv in bed, zo blijkt uit het onderzoek. Ruim één op de vijf Nederlanders (22 procent) doet dat elke avond. Hoe ouder, hoe minder: 60 procent van de 55-plussers kijkt nooit tv in bed. Een kwart van de televisiekijkers noemt als belangrijkste reden dat de slaapkamer een prettige plek is om tv te kijken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in