Overslaan en naar de inhoud gaan

Supermarkten in de fout met mixdrankjes

Uit een onderzoek van de Stichting Alcoholpreventie blijkt dat nog steeds veel supermarkten alcoholhoudende mixdrankjes naast of tussen de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor die tijd was er alleen een vrijwillige afspraak dat supermarkten de mixdrankjes niet tussen de frisdranken zouden zetten. De dranken zitten vaak in hetzelfde soort blikjes als frisdranken. Ook de varianten die in flesjes zitten, zoals Bacardi Breezer, hebben door de vrolijke kleurtjes een limonade-achtige uitstraling. En dat is verwarrend voor jongeren, aldus de stichting. Het onderzoek, uitgevoerd in de maanden juli en augustus, laat geen significant ander beeld zien dan voorgaande onderzoeken: 28 procent van de supermarkten plaatst op dit moment nog steeds de mixdrankjes tussen de frisdranken (ANP).

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in