Overslaan en naar de inhoud gaan

Manchester United in financiële diensten

Manchester United doet het goed in mindere tijden: ´s werelds rijkste voetbalclub heeft het afgelopen seizoen (tot juni) een winst…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

David Gill - de financiële topman van Manchester United - maakte gisteren bekend dat Manchester United een overeenkomst met de Bank of Scotland en Zurich Financial heeft afgesloten voor de lancering van een heel pakket van financiële diensten onder de merknaam van de voetbalclub, zo meldt de Volkskrant. De cijfers van de voetbalclub waren maandag een lichtpuntje op de Londense beurs, waar de waarde van het aandeel met vijf pence steeg tot 135 pence. De omzet steeg naar een nieuw record van bijna een half miljard gulden. Zowel de inkomsten uit entreegelden als uit sponsorgelden namen fors toe. In tegenstelling tot veel andere beursfondsen is Manchester United optimistisch over de toekomst. Zo ontvangt de club dit seizoen aanzienlijk meer voor de televisierechten. Daarnaast treedt in augustus volgend jaar een nieuw sponsorcontract met Nike in werking. Via de eigen website en het eigen televisiekanaal hoopt de club ook extra inkomsten te genereren.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in