Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Senioren overgeslagen door marketeers’

Hoewel senioren (50-64 jarigen) een van de meest welvarende doelgroepen in Europa zijn, worden ze door marketeers nog steeds over het hoofd…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Deze weinig verrassende conclusie trekt onderzoeksbureau Datamonitor in het rapport 'Targeting Seniors Effectively'. In 2007 zijn er 147 miljoen senioren in Europa. Dit, samen met het feit dat ze hoge inkomens hebben, maakt ze een bijzonder aantrekkelijke groep voor marketeers, aldus Datamonitor. Daniel Bone, analist van Datamonitor vindt het daarom tijd worden dat adverteerders op deze doelgroep gaan inspelen. ‘De reden dat ze dat nu niet doen, is omdat ze denken dat de 50-plussers erg merkvast zijn en minder snel nieuwe producten zullen uitproberen. Dit is misschien de oudste marketingmythe. Het tegendeel is waar: 50-plussers komen in een nieuwe levensfase waarin ze juist openstaan voor nieuwe dingen. Omdat de kinderen het huis uit zijn, kunnen ze zich focussen op zaken die ze zelf echt interessant vinden’, aldus Bone.

related partner content for mobile comes here

Volgens de onderzoeker zijn senioren sceptisch over reclame, omdat daarin nog steeds jonge mensen de hoofdrol spelen. ‘Ze willen meer leeftijdsgenoten zien.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in