‘Senioren overgeslagen door marketeers’
Deze weinig verrassende conclusie trekt onderzoeksbureau Datamonitor in het rapport 'Targeting Seniors Effectively'. In 2007 zijn er 147 miljoen senioren in Europa. Dit, samen met het feit dat ze hoge inkomens hebben, maakt ze een bijzonder aantrekkelijke groep voor marketeers, aldus Datamonitor. Daniel Bone, analist van Datamonitor vindt het daarom tijd worden dat adverteerders op deze doelgroep gaan inspelen. ‘De reden dat ze dat nu niet doen, is omdat ze denken dat de 50-plussers erg merkvast zijn en minder snel nieuwe producten zullen uitproberen. Dit is misschien de oudste marketingmythe. Het tegendeel is waar: 50-plussers komen in een nieuwe levensfase waarin ze juist openstaan voor nieuwe dingen. Omdat de kinderen het huis uit zijn, kunnen ze zich focussen op zaken die ze zelf echt interessant vinden’, aldus Bone.
Volgens de onderzoeker zijn senioren sceptisch over reclame, omdat daarin nog steeds jonge mensen de hoofdrol spelen. ‘Ze willen meer leeftijdsgenoten zien.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid