Overslaan en naar de inhoud gaan

Samsung geeft toeschouwer 'shorttrack experience'

Door toevoeging van gamification elementen neemt het publiek ‘echt’ deel aan de wedstrijd.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Om het publiek de dynamiek en snelheid van het shorttrack schaatsen optimaal te laten beleven ontwikkelden Samsung (sponsor van de Nederlandse shorttracker  Sjinkie Knegt en Suzanne Schulting) en CapitolaVR een 360 VR experience.

related partner content for mobile comes here

droegen Sjinkie en Suzanne een 360 camera en de Samsung Gear Fit2 fitness smartwatch. De hiermee verzamelde data werden verwerkt in een 3D dashboard die als een geanimeerde laag over de 360 video wordt heen geprojecteerd. Op deze manier kan de consument  zien wat er in de schaatser omgaat en hoe deze de wedstrijd ervaart.

David Robustelli (head of digital bij CapitolaVR): 'We hebben geschoten met 2 professionele 360 camera’s en een 360 drone cam waardoor het echt lijkt alsof je de wedstrijd zelf aan het rijden bent. Dit gecombineerd met de data die we tracken maakt het tot een unieke beleving.'

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in