Overslaan en naar de inhoud gaan

Robbert de Jong (Honingtomaat) is Versmarketeer 2011

Gisteren werd, in de Visafslag in Scheveningen, de titel ‘Versmarketeer 2011’ gewonnen door Robbert de Jong, (de allereerste)…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Gisteren werd, in de Visafslag in Scheveningen, de titel ‘Versmarketeer 2011’ gewonnen door Robbert de Jong, (de allereerste) marketingmanager van Looije Tomaten in Maasdijk. De Jong is tuinderszoon en bedenker van het merk .

related partner content for mobile comes here

De titel Versmarketeer is in het leven geroepen om meer aandacht te schenken aan de marketing van versproducten. Dit jaar relevanter dan ooit door de komkommercrisis in de AGF-sector. Het mandje eieren bij het hek van de boerderij is volgens de organisatie dan ook niet meer van deze tijd. De AGF-sector moet sterker worden en met merken komen, merken die kloppende verhalen vertellen.

Een goed voorbeeld is Honingtomaat. Het merk wordt alleen verkocht in speciaalzaken, als een premium tomaatje (je kunt het vergelijken met de Albert Heijn Excellent trostomaatjes), in een mooie verpakking, voor een premium prijs.
De jury over de winnaar: ‘Wij zien Honingtomaat® als een unieke voorloper en een signaal voor de sector. De Jong heeft een merk ontwikkeld met een kloppend verhaal. Hij kiest het juiste product met selectieve distributie selectief. Consequent en zorgvuldig doorgevoerd en met veel geduld en inspanning gebouwd. De eerste marketingmanager in de AGF-sector laat zijn meerwaarde overduidelijk zien door marketing te laten slagen en een onnavolgbare strategie uit te rollen, die als voorbeeld kan dienen voor deze sector.’

Top Drie
Uit tien genomineerden werd uiteindelijk een top drie gekozen. De shortlist bestond naast De Jong uit Monique de Deugd, van bakkerij ingrediënten-producent GB Plange met het vezelrijke tarwebroodconcept . De jury: ‘Een dappere Versmarketeer die als relatief kleine speler met een beperkt budget een concept op weet te zetten vanuit een maatschappelijke relevantie. Naar onze mening zet het natuurlijk vezelrijke Vollerkoren de broodmarkt in beweging.’

Ook in de top-3: Gerjahn Roerink van de met de ‘onmeunig’ lekkere Boer'n vla rechtstreeks van de boer naar de consument. De jury zegt over hem: ‘Roerink is een gedreven vakman die een prachtig en romantisch verhaal heel professioneel heeft aangepakt. Met niet alleen een marketing, maar ook een sterke sales focus en een goed product, dat in zijn vorm ook goed beschermd is. Hij heeft de monopolie in het zuiveltoetjesschap doorbroken en vergroot. Veel starters nemen een voorbeeld aan het lef dat hij heeft getoond. Een inspirator voor vernieuwing en verandering in versmarketing. Dus een podiumplaats waardig!’

De andere genomineerde marketeers: René Bink [], Jan Willem Bosman Jansen [], Mark van der Geest [stadstuinconcept ], [blauwe orchidee], Tilly Sintnicolaas [], Marja Slagmoolen [] en Joanna Thijsse [].

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in