Reclame op internet in Europa naar 6 miljard dollar in 2004
De uitgaven aan reclame op internet zullen in Europa stijgen van 450 miljoen dollar (1999) naar 6 miljard dollar in 2004. Dat betekent in…
TV-reclame zal ongeveer eenderde van de markt behouden. Print (lees: dagbladen en tijdschriften) zal aandeel moeten inleveren. In 2004 zal internetreclame daarmee in Europa net zo groot zijn als radioreclame.
Ter vergelijking: in de VS werd in 1999 al 4,6 miljard dollar aan internetreclame uitgegeven en in 2004 zal dat gestegen zijn tot 20,3 miljard dollar. Het aandeel van internetreclame in de totale reclamebestedingen stijgt in die periode van 3,2 procent naar 9,3 procent in 2004.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Dit blijkt uit het rapport Global Entertainment and Media Outlook: 2000-2004 van PriceWaterhouseCoopers dat onlangs in verschenen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid