Philips: gelauwerd product verkocht niet
Gisteren tijdens het Hotspot Event over wifi in 't spant in Bussum: Philips met de jongste poging om draadloos verbonden consumentenelektronica tot een succes te maken met als voorbeeld draadloze muzieksystemen.
Ze maken onderdeel uit van de Streamium producenten waarmee Philips nu een paar jaar probeert om video en audioapparatuur draadloos met de computerwereld te verbinden. Philips probeerde die een paar jaar terug samen met KPN en andere telecombedrijven in Europa te verkopen. Nooit meer van gehoord.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaDaan Renssen, Director Wireless Music Systems Philips, toonde er live de een prachtig draadloos cd-systeem, bedoeld voor 30-plussers met grote woningen en genoeg geld (prijs: vanaf 1.000 euro).
Vraag uit de zaal: "Wie wil dit nu anno 2007, in de wereld van iPods, oprollende schermen en met de pc als je centrale server?"
Het antwoord van Rensen was een aardige: "Met de eerste Streamium producten wonnen we een regen aan prijzen van deskundigen en journalisten. We waren verguld, maar ze verkochten nauwelijks. Behoeften van consumenten blijken vaak anders te zijn dan wordt vermoed."
Het jongste soort audiosystemen blijkt wel te verkopen; mooi design, simpele bediening en consumentenelektronica voor kopers die even niets willen met computers maar wel al hun cd's willen opslaan en makkelijk beluisteren in het hele huis.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid