Overslaan en naar de inhoud gaan

Opkomst van de pijnloze beautymarkt

Consumenten zoeken alternatieven voor een pijnlijke face-lift of andere cosmetische operatie. Daar willen ze best wat meer geld voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In Europa kan de zogenaamde cosmeceuticals-markt tussen nu en 2009 met vijf procent groeien naar een waarde van 4,4 miljard dollar, aldus Datamonitor. De trend is de cosmetische industrie niet ontgaan; er komen steeds meer soorten ‘mildere’ beautybehandelingen op de markt, van crèmes tot zogenaamde ‘injectables’ en pillen.

related partner content for mobile comes here

Het zijn vooral vrouwen die bereid zijn in de buidel te tasten voor dit soort producten, en dan vooral vrouwen boven de 50 (63,7 procent). Bij mannen boven de 50 is die bereidheid er bij 54,1 procent. Bij mannen onder de 50 is de groep 25-34 het meest bereid wat extra te betalen. Zij voorkomen liever de verschijnselen dan veroudering, dan dat ze er tegen gaan strijden als ze zich eenmaal voordoen.

In Amerika lieten in 2002 al 1,6 miljoen mensen zich injecteren met antirimpel-substanties zoals Botox. Maar nu zijn er minder pijnlijke alternatieve op de markt, aangedreven door de behoefte van consumenten om de tand des tijds te bezweren en de angst voor cosmetische ingrepen.

De consument wordt zich bovendien ook steeds bewuster van het verband tussen gezonde voeding en de conditie van huid en lichaam. Zij worden steeds ontvankelijker voor het idee van ‘schoonheid van binnenuit’. Voedingssupplementen winnen dus ook rap terrein. Nestlé en l’Oréal zitten sinds december 2002 samen in Innéov, een laboratorium waar dit soort producten worden uitgedacht. In maart 2003 kwam in Frankrijk Fermeté op de markt, een voedingssupplement voor vrouwen boven de 40 die zich zorgen maken over de stevigheid van hun huid na de menopauze.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in