Overslaan en naar de inhoud gaan

Online reviews beïnvloeden offline koopgedrag

Altijd al gedacht dat online review sites als Kieskeurig of Iens invloed hebben op het offline koopgedrag, maar nooit gedacht dat bijna…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Altijd al gedacht dat online review sites als of invloed hebben op het offline koopgedrag, maar nooit gedacht dat bijna 90% van de consumenten zich hierdoor laat beïnvloeden. Comscore (VS) publiceerde gisteren een onderzoek met opvallende resultaten.

related partner content for mobile comes here

Uiteraard ligt de waarheid iets genuanceerder en geeft ?afhankelijk van de betreffende product of dienst- 8% tot 40% van de ondervraagden aan voorafgaand aan een aanschaf een review site te bezoeken. Dat vind ik geen schokkende cijfers, wel interessant is dat driekwart of meer van de ondervraagden aangeeft dat een online gelezen beoordeling van significante invloed was op de offline aankoop.

De bedrijfstak die het meest beïnvloed wordt door online reviews is de dienstverlening aan consumenten: hotels, restaurants en reizen. Verder is opvallend dat slechts 8% van de ondervraagden op internet op zoek gaat naar beoordelingen van juridische diensten en maar liefst 79% van de groep die dit doet zich door de gevonden beoordelingen laat beïnvloeden. Meer resultaten van dit onderzoek zijn te vinden

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in