Online reviews beïnvloeden offline koopgedrag
Altijd al gedacht dat online review sites als Kieskeurig of Iens invloed hebben op het offline koopgedrag, maar nooit gedacht dat bijna 90% van de consumenten zich hierdoor laat beïnvloeden. Comscore (VS) publiceerde gisteren een onderzoek met opvallende resultaten.
Uiteraard ligt de waarheid iets genuanceerder en geeft ?afhankelijk van de betreffende product of dienst- 8% tot 40% van de ondervraagden aan voorafgaand aan een aanschaf een review site te bezoeken. Dat vind ik geen schokkende cijfers, wel interessant is dat driekwart of meer van de ondervraagden aangeeft dat een online gelezen beoordeling van significante invloed was op de offline aankoop.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe bedrijfstak die het meest beïnvloed wordt door online reviews is de dienstverlening aan consumenten: hotels, restaurants en reizen. Verder is opvallend dat slechts 8% van de ondervraagden op internet op zoek gaat naar beoordelingen van juridische diensten en maar liefst 79% van de groep die dit doet zich door de gevonden beoordelingen laat beïnvloeden. Meer resultaten van dit onderzoek zijn hier te vinden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid