'adfunded content' top of flop?
Normaal gesproken moet voor een deel van uitzendingen betaald worden. De gebruiker kan ervoor kiezen de gebruikelijke 1,30 euro te betalen of een verplichte interactieve commercial te bekijken."
Het eerste voorbeeld van deze zogenaamde 'adfunded content' is 'Gooische Vrouwen'.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaDe directeurvan RTL Interactief, Peter Op de Beek, verwacht veel van de nieuwe dienst. ?Doordat de consument actief bezig is met het product levert het voor de adverteerder, door de verplichte interactiviteit, een veel hogere attentiewaarde op dan bij normale reclame." Aldus De Telegraaf vorige week
Nu is het concept niet geheel nieuw.
Zo gebruiken reeds diverse web sites deze vorm van advertising voorafgaande aan gratis web tv (zie bijvoorbeeld Nu.nl).
Maar ook andere vormen van uitzendingen maken hier gebruik van. Zo heb ik zelf meerdere malen verplicht Verizon advertenties mogen beluisteren voordat ik mijn ESPN podcasts kon afluisteren.
Op zich niet storend, maar mijn aandacht had het zeker ook niet (ja en ik weet inderdaad nog de naam van de aanbieder!) Persoonlijk vind ik dit minder storend dan 1,30 te betalen en laat de communicatie dus gebeuren .
Nu ben ik benieuwd wat de rest van Molbloggend Nederland hiervan vindt. Gaat het reclame ontvangend Nederland zich echt opsplitsen in betalende niet te bereiken doelgroepen vs de freeloaders die er voor kiezen om door ons gebombardeerd te worden met adverenties ?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid