Overslaan en naar de inhoud gaan

'adfunded content' top of flop?

Consumenten kunnen nu bij rtl.nl gratis kijken naar alle series of films.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Normaal gesproken moet voor een deel van uitzendingen betaald worden. De gebruiker kan ervoor kiezen de gebruikelijke 1,30 euro te betalen of een verplichte interactieve commercial te bekijken."

related partner content for mobile comes here

Het eerste voorbeeld van deze zogenaamde 'adfunded content' is 'Gooische Vrouwen'.

De directeurvan RTL Interactief, Peter Op de Beek, verwacht veel van de nieuwe dienst. ?Doordat de consument actief bezig is met het product levert het voor de adverteerder, door de verplichte interactiviteit, een veel hogere attentiewaarde op dan bij normale reclame." Aldus De Telegraaf vorige week

Nu is het concept niet geheel nieuw.

Zo gebruiken reeds diverse web sites deze vorm van advertising voorafgaande aan gratis web tv (zie bijvoorbeeld Nu.nl).

Maar ook andere vormen van uitzendingen maken hier gebruik van. Zo heb ik zelf meerdere malen verplicht Verizon advertenties mogen beluisteren voordat ik mijn ESPN podcasts kon afluisteren.
Op zich niet storend, maar mijn aandacht had het zeker ook niet (ja en ik weet inderdaad nog de naam van de aanbieder!) Persoonlijk vind ik dit minder storend dan 1,30 te betalen en laat de communicatie dus gebeuren .

Nu ben ik benieuwd wat de rest van Molbloggend Nederland hiervan vindt. Gaat het reclame ontvangend Nederland zich echt opsplitsen in betalende niet te bereiken doelgroepen vs de freeloaders die er voor kiezen om door ons gebombardeerd te worden met adverenties ?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in