Overslaan en naar de inhoud gaan

Online in 2017 grootste reclamemedium in twaalf sleutelmarkten

Deze twaalf landen, waaronder Nederland, beslaan samen 28 procent van de totale internationale reclamemarkt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat voorspelt mediabureau ZenithOptimedia vandaag in de nieuwe Advertising Expenditure Forecasts. Naast Nederland - waar online al het grootste advertentiemedium is - noemt ZenithOptimedia Australië, Canada, Denemarken, Noorwegen, Zweden, Groot-Brittannië, China, Finland, Duitsland, Ierland en Nieuw-Zeeland. Dit jaar is het online aandeel al meer dan 50 procent in GB, in Denemarken en Zweden is dat volgend jaar het geval en China is in 2017 aan de beurt.

Mobiel is de drijvende kracht achter de groei van de online bestedingen. Tussen 2014 en 2017 groeien deze bestedingen van 5,1 naar 12,9 procent.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in