Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Ondanks verdere groei e-commerce blijft Europa nog op forse achterstand’

In de EU is inmiddels 30 procent van de bevolking boven de 15 jaar actief op het internet (minimaal 1 keer per 14 dagen online). In de USA…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dus een gemiddelde Europeaan is per dag 6 minuten online. In de USA is dat inmiddels al 15 minuten! Het hoogste cijfer binnen Europa treffen we aan in Zweden (12 minuten) en het laagste cijfer op het Iberisch schiereiland (2 minuten).
Dat blijkt uit cijfers van de meest recente Internet Monitor van bureau Pro Active International. Pro Active verwacht dat in 2005 in Europa de bezoektijd ruim boven de 10 minuten zal liggen, maar dat het nog minstens 10 jaar duurt voordat het Europese en het Amerikaanse cijfer in elkaars buurt komen op een niveau boven de 20 minuten. De tijd gaat met name ten koste van het kijken naar televisie en video's. In mindere mate van telefoneren en slapen.

related partner content for mobile comes here

E-commerce neemt in omvang in Europa nog steeds toe. Op basis van de antwoorden verwacht Pro Active in het jaar 2001 265 miljoen privé aankopen ter waarde van in totaal 28 miljard euro. Een stijging in waarde van 40 procent ten opzichte van 2000. In de USA is dit cijfer echter nog een factor 5 keer zo hoog.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in