‘Ondanks verdere groei e-commerce blijft Europa nog op forse achterstand’
Dus een gemiddelde Europeaan is per dag 6 minuten online. In de USA is dat inmiddels al 15 minuten! Het hoogste cijfer binnen Europa treffen we aan in Zweden (12 minuten) en het laagste cijfer op het Iberisch schiereiland (2 minuten).
Dat blijkt uit cijfers van de meest recente Internet Monitor van bureau Pro Active International. Pro Active verwacht dat in 2005 in Europa de bezoektijd ruim boven de 10 minuten zal liggen, maar dat het nog minstens 10 jaar duurt voordat het Europese en het Amerikaanse cijfer in elkaars buurt komen op een niveau boven de 20 minuten. De tijd gaat met name ten koste van het kijken naar televisie en video's. In mindere mate van telefoneren en slapen.
E-commerce neemt in omvang in Europa nog steeds toe. Op basis van de antwoorden verwacht Pro Active in het jaar 2001 265 miljoen privé aankopen ter waarde van in totaal 28 miljard euro. Een stijging in waarde van 40 procent ten opzichte van 2000. In de USA is dit cijfer echter nog een factor 5 keer zo hoog.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid