Overslaan en naar de inhoud gaan

O&M start jeugdconcept in Zweden

Ogilvy & Mather Worldwide start in Zweden een bureau dat is gespecialiseerd in jeugdmarketing: Ogilvy Adrenaline. Ook vanuit Amsterdam is…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens Zeke Tastas, medeoprichter en creative director van Ogilvy Adrenaline ontstond het idee deze zomer. ‘Met name omdat er wel goed werk gericht op jongeren is, zoals Levi’s en Nike, maar ook veel missers.’ Hij waarschuwt dat er regelmatig ‘gevaarlijk gegeneraliseerd’ wordt. ‘Het grootste misverstand is dat alles altijd ‘cool’ moet zijn als het gaat om jeugd. Jongeren kijken daar onmiddellijk doorheen. Het is veel belangrijker om rationeel en eerlijk te zijn. Kinderen weten wat reclame is en waar merken voor staan.’ Het gaat Adrenaline om vijf sleutelwoorden: vertrouwenwekkend, relevantie, ethiek, innovatie en lange termijn. Het bureau werkt al met onder meer Sprite en Fanta. Er is veel interesse in het concept, zegt de Zweedse Ogilvy-baas Mellberg tegen Adageglobal. ‘We hebben al voorstellen vanuit Amsterdam en Wenen.’ Ook Portugal en Zuid-Amerikaanse landen zijn geïnteresseerd.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in