Overslaan en naar de inhoud gaan

Nutella betaalt 3 miljoen dollar schadevergoeding aan Amerikaanse consumenten

Amerikaanse consumenten die de afgelopen jaren chocopasta van Nutella hebben gekocht, krijgen een collectieve schadevergoeding van in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Fabrikant Ferrero moet dit bedrag betalen vanwege misleidende reclame voor het product. De schikking is de uitkomst van vier collectieve rechtszaken in de Verenigde Staten. Die werden allen aangespannen door vrouwen die vinden dat zij door Nutella-reclames zijn misleid.

related partner content for mobile comes here

De eisers wezen op een tv-commercial waarin een actrice het product aanprijst met de woorden: “Als moeder ben ik er vast van overtuigd dat Nutella onderdeel hoort te zijn van een voedzaam ontbijt.” Ook de website van Nutella stelt dat het dat de pasta deel kan uitmaken van een uitgebalanceerd ontbijt.

De rechter stelde de klagers in het gelijk, waardoor iedereen die tussen 1 januari 2008 en 3 februari 2012 potten van het product hebben gekocht 4 dollar per pot terugkrijgen van Ferrero, met een maximum van vijf potten.

Ferrero vindt de beschuldigingen niet terecht, maar zegt te schikken in het belang van het bedrijf. Het concern moet alle misleidende reclame en verpakkingen aanpassen. De fabrikant heeft alle reclame-uitingen die Nutella als gezond en voedzaam kwalificeren gestaakt. (Levensmiddelenkrant, NOS)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in