Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuw logo Citroën

Ja, heb ik net een nieuwe Citroën, gaan ze het logo veranderen… Citroën heeft afgelopen week in 34 landen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Citroen heeft net als vele anderen zichzelf opnieuw uit willen vinden. Het is dan ook meer dan een nieuwe visuele identiteit. Het is ook ‘een vernieuwde klantbenadering en een nieuwe productlijn’

related partner content for mobile comes here

Euro RSCG, het bureau van Citroen schrijft: ‘Het doel hiervan is om na het succes van de Citroën C4 Picasso, marktleider in het M1 MPV segment, en de in de zakelijke markt succesvolle Citroën C5, het merk Citroën meer waarde te geven en zodoende het gamma te dragen en te ondersteunen.’

Het oude logo ging al weer 20 jaar mee. Hier is het:

Citroen: ‘De ontwerpers zijn erin geslaagd met behoud van de visuele herkenbaarheid iets nieuws en moderns te ontwikkelen. Zo hebben de chevrons meer kracht en reliëf gekregen om uit te drukken dat het merk Citroën staat voor beweging en technologische voorsprong. De merknaam Citroën wordt genoteerd onder de chevrons, is voorzien van zijn rode kleur, en legt hiermee een brug tussen geschiedenis en toekomst.’

Een ander onderdeel dat de nieuwe merkbeleving moet uitdragen is: 'een parallelle modellijn die het voorvoegsel DS krijgt, waarmee men verwijst naar het legendarische type uit de jaren vijftig, zestig en zeventig'.

Deze lijn bestaat uit drie nieuwe modellen, die vanaf 2010 zullen worden geïntroduceerd.

Deze auto’s zullen DS3, DS4 en DS5 gaan heten en vertegenwoordigen binnen het Citroën-gamma het hoogste uitrustingsniveau, het zogenaamde premiumniveau, schrijft de autofabrikant.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in