Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederland 3 drukt marktaandeel Publieke Omroep

Het marktaandeel van de drie tv-zenders van Publieke Omroep kwam in 2002 uit op 37,6 procent. Dat is 2,4 procent lager dan de door de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit het jaaroverzicht van de afdeling Kijk- en LuisterOnderzoek van Publieke Omroep op basis van de gegevens van de Stichting KijkOnderzoek (SKO). Daaruit blijkt verder dat bij de commerciële zenders met name Yorin een slecht jaar heeft gehad. Het marktaandeel kwam over 2002 niet verder dan 5,5 procent. Een jaar eerder was dat nog 6,6 procent.

related partner content for mobile comes here

RTL4 pakte haar positie als marktleider op de Nederlandse televisie in 2002 weer terug van Nederland 2. Het marktaandeel kwam uit op 17,1 procent, 0,1 procent hoger dan Nederland 2, dat een marktaandeel van 17 procent haalde. In 2001 lagen die percentages op 16,2 voor RTL4 tegenover 16,6 voor Nederland 2. De aandelen van de overige commerciële zenders wijzigden in 2002 nauwelijks. SBS6 behaalde 10,5 procent, Net5 5,3 procent, V8 3,8 procent en RTL5 4,8.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in