Overslaan en naar de inhoud gaan

Nationaal Songfestival goed bekeken

Ruim 1,8 miljoen mensen bekeken zaterdagavond op Nederland 2 het Nationaal Songfestival, dat door de tiener Michelle met het nummer 'Out on…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Daarmee was het Songfestival niet het best bekeken programma in week 9. Dat was traditioneel het zondagse 20.00 uur Journaal, met dit keer zelfs 3,445 miljoen kijkers. Bij het Nationaal Songfestival stemde van de publieksjury ongeveer 45.000 mensen via sms op de kandidaten, dat was voor het eerst mogelijk. Sms en televoting telden samen voor de helft mee bij het bepalen van de uitslag. Ook de internetsite van de NOS over het Songfestival trok veel belangstelling. In het weekeinde werd de site 20.000 keer bekeken. De sport was in week 9 ook weer populair. De Studio Sport-uitzending van zondag kwam wat betreft het aantal kijekrs op een tweede plaats (ruim 2,9 miljoen kijkers), Nederland-Turkije staat derde met bijna 2,2 miljoen kijkers, gevolgd door het Nationaal Songfestival (de jurering). Ook in de toptien staat de benefietwedstrijd in Volendam.

related partner content for mobile comes here

De publieke tv-zenders behaalden in week 9 gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 39 procent, evenveel als de week ervoor. De commerciële zenders hadden samen een marktaandeel van 45 procen. Dat is een procentje minder dan de week ervoor. De marktaandelen van de commerciële omroepen waren als volgt verdeeld: RTL4 17 procent, RTL5 6 procent, Veronica 6 procent. SBS6 had 10 procent, Net 5 5 procent en Fox8 1 procent. SBS en Fox verloren een procent. RTL5 boekte een procentje winst dankzij de wedstrijd Nederland-Turkije. De gegevens zijn afkomstig uit het CKO, uitgevoerd door Intomart.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in