Marketingdashboard nog stap te ver voor Google


Aldus Tim Armstrong, commercieel- en advertisingdirecteur van Google Noord Amerika. Hij refereert hiermee aan Google’s plannen om met een een digitaal dashboard te komen, waarbij het mogelijk wordt om crossmediaal off- en online advertenties in te kopen.
Met zo’n marketingdashboard kun je online zoekresultaten, zichtbaarheid en resultaten voor offlinemarketing integreren en overzicht creëren.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe plannen zijn volgens Armstrong echter nog in een zeer vroeg stadium, en het kost de firma zeker twee tot vijf jaar om dit uit te bouwen.
Het grootste probleem voor Google is een voet tussen de deur te krijgen bij de grote, tradi-tionele mediabureaus en hun ingebette mediaprocessen, aldus Armstrong.
Daarentegen laten volgens Armstrong de Amerikaanse kabeltelevisiebedrijven wel poten-tieel zien, omdat deze al volop experimenteren met alternatieve advertisingmodellen.
De commercieel directeur denkt dat Google kan helpen door meer data en digitalisering aan het inkoopproces toe te voegen, en dat kan met name een voordeel zijn voor kleinere maatschappijen en minder populaire televisieprogramma’s.
Bron: Adweek
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid