Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketingdashboard nog stap te ver voor Google

Google heeft zeker nog vijf jaar nodig om zijn online advertentiemodellen succesvol over te hevelen naar televisie en print.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Aldus Tim Armstrong, commercieel- en advertisingdirecteur van Google Noord Amerika. Hij refereert hiermee aan om met een een digitaal dashboard te komen, waarbij het mogelijk wordt om crossmediaal off- en online advertenties in te kopen.

related partner content for mobile comes here

Met zo’n marketingdashboard kun je online zoekresultaten, zichtbaarheid en resultaten voor offlinemarketing integreren en overzicht creëren.

De plannen zijn volgens Armstrong echter nog in een zeer vroeg stadium, en het kost de firma zeker twee tot vijf jaar om dit uit te bouwen.

Het grootste probleem voor Google is een voet tussen de deur te krijgen bij de grote, tradi-tionele mediabureaus en hun ingebette mediaprocessen, aldus Armstrong.

Daarentegen laten volgens Armstrong de Amerikaanse kabeltelevisiebedrijven wel poten-tieel zien, omdat deze al volop experimenteren met alternatieve advertisingmodellen.

De commercieel directeur denkt dat Google kan helpen door meer data en digitalisering aan het inkoopproces toe te voegen, en dat kan met name een voordeel zijn voor kleinere maatschappijen en minder populaire televisieprogramma’s.

Bron: Adweek

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in