Overslaan en naar de inhoud gaan

Laagste omzetgroei detailhandel sinds drie jaar

De omzet van de Nederlandse detailhandel is in het tweede kwartaal met 2,3 procent gegroeid. Dat is het laagste tempo sinds eind 2005.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De groei is vrijwel geheel toe te schrijven aan hogere verkoopprijzen. Dat meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek. De teruglopende groei is volgens het CBS vooral te wijten aan een 'fors' omzetverlies in juni. In die maand daalde de omzet met 3,9 procent ten opzichte van juni vorig jaar.

related partner content for mobile comes here

In mei steeg de omzet op jaarbasis nog met 7,7 procent. Na correctie voor het aantal koopdagen was er in juni echter wel sprake van een geringe omzetgroei, aldus het CBS.

Winkels in voedings- en genotsmiddelen haalden in het tweede kwartaal 5 procent meer omzet. Bij supermarkten was de groei 7 procent. Voedselspeciaalzaken zagen hun omzet daarentegen met 4 procent dalen en in de non-foodbranche was de omzetgroei minimaal (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in