Overslaan en naar de inhoud gaan

Kobalt in Pitchtalk

Theo van de Kamp, directeur van mediabureau Kobalts business unit Mercurius, schoof aan bij Pitchtalk. Als verse ex-adverteerder kijkt hij…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een bloemlezing:

related partner content for mobile comes here

Waarom stapt iemand over van een merkenbedrijf als Sara Lee naar een mediabureau als Kobalt?Theo van de Kamp: ‘De opdracht bij Sara Lee was min of meer rond, in die zin dat we binnen de organisatie een aantal gebieden hebben gedefinieerd waar e-business geïmplementeerd moet wor-den. Ik had daarna zin om iets nieuws te gaan doen en kon dat niet binnen SL.’

Wat heb je tot nu toe bij Kobalt geleerd?‘De eerste learning: mate van detail. Je gaat nu de diepte in qua mediakennis. Ook wat betreft geld-stromen leer ik veel. Kobalt is gelukkig erg transparant.’

Bij andere mediabureaus is het nog erg diffuus?‘Ja, dat kun je zonder meer stellen. Ik denk dat een adverteerder buiten Kobalt niet precies weet waar zijn geld blijft.’

En:‘Marketeers willen advies en leggen een deel van de regisseursfunctie bij ons neer.’

‘De adviestak moet een integrale mediabeslissing kunnen nemen, in nauw overleg met de reclame-bureaus, waarbij we zeker ook delen aan specialisten overlaten.’

‘Je moet de taal van de marketingdirecteur spreken en die denkt nog in grp’s, ook voor internet.

De gehele discussie staat in het aprilnummer van Tijdschrift voor Marketing, dat aanstaande woensdag op de mat valt, en is vanaf die dag ook te bekijken op het online videokanaal van Tijdschrift voor Marketing: Pitchtalk.tv.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in