Jung von Matt snijdt in deelname awardshows
'We willen ons verder ontwikkelen met veelbelovende talenten, in plaats van met duurbetaalde oude rotten' zegt Jean-Remy von Matt, medeoprichter van de bureaugroep, in Der Spiegel. In een interview geeft Von Matt aan dat Jung von Matt voortaan alleen op de even jaren mee zal doen met awardshows.
Academie
Het uitgespaarde geld zal gestoken worden in een eigen 'academie' voor jong reclametalent. Twintig instappers zullen in-house opgeleid worden. Het bureau heeft de afgelopen jaren veel medewerkers verloren aan andere bureaus. 'Onze creatieven zijn zeer geliefd' zegt Von Matt.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaCampagneleider fondsenwerving
Natuur & Milieu
Award pauze
Jung von Matt is niet het eerste Duitse bureau dat zich deels terugtrekt uit de awardshows. Twee jaar geleden zette Kemper Trautmann (nu: Thjnk) de deelname stop om zichzelf als digitaal bureau om te bouwen. En Mutabor heeft ook een 'award pauze' ingelast.
Jung von Matt staat op nummer 3 op de lijst van meeste effectieve onafhankelijke bureaus volgens de Effie Effectieveness Index van juni 2012. Deze plaats delen ze met Wieden+Kennedy. Het bureau is in 1991 in Hamburg opgericht en heeft verschillende vestingingen in Duitsland en bureaus in Oostenrijk, Tsjechië, Duitsland, Zweden en Zwitserland.
De ‘Stones Telling Stories’ campagne van Jung von Matt, veelbekroond bij de afgelopen editie van Cannes Lions, maar wel omstreden vanwege het mogelijk 'verbuigen' van de awarddeelnameregels.
Bron: Horizont, Der Spiegel
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid