Overslaan en naar de inhoud gaan

Jung von Matt snijdt in deelname awardshows

(DE) In 2013 zal de internationaal veelbekroonde onafhankelijke bureaugroep Jung von Matt niet aan awardshows meedoen. De aandacht wordt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

'We willen ons verder ontwikkelen met veelbelovende talenten, in plaats van met duurbetaalde oude rotten' zegt Jean-Remy von Matt, medeoprichter van de bureaugroep, in Der Spiegel. In een interview geeft Von Matt aan dat Jung von Matt voortaan alleen op de even jaren mee zal doen met awardshows.

related partner content for mobile comes here

Academie
Het uitgespaarde geld zal gestoken worden in een eigen 'academie' voor jong reclametalent. Twintig instappers zullen in-house opgeleid worden. Het bureau heeft de afgelopen jaren veel medewerkers verloren aan andere bureaus. 'Onze creatieven zijn zeer geliefd' zegt Von Matt.

Award pauze
Jung von Matt is niet het eerste Duitse bureau dat zich deels terugtrekt uit de awardshows. Twee jaar geleden zette Kemper Trautmann (nu: ) de deelname stop om zichzelf als digitaal bureau om te bouwen. En heeft ook een 'award pauze' ingelast.

staat op nummer 3 op de lijst van meeste effectieve onafhankelijke bureaus volgens de Effie Effectieveness Index van juni 2012. Deze plaats delen ze met Wieden+Kennedy. Het bureau is in 1991 in Hamburg opgericht en heeft verschillende vestingingen in Duitsland en bureaus in Oostenrijk, Tsjechië, Duitsland, Zweden en Zwitserland.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

De ‘Stones Telling Stories’ campagne van Jung von Matt, veelbekroond bij de afgelopen editie van Cannes Lions, maar wel vanwege het mogelijk 'verbuigen' van de awarddeelnameregels.

Bron: ,

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in