Je naam als merk


Gistermiddag toog ik even met de trein naar Amsterdam CS waar in een zaaltje van het prachtige Grand Café Restaurant Eerste Klas de uitreiking plaatsvond van de Internetscriptieprijs. Die ging naar Josephine Hamming voor Mijn naam is mijn domein.
Onderzoeksresultaten en 'awards' zijn tegenwoordig belangrijke marketinginstrumenten: je trekt er gratis aandacht mee als het meezit. Zo kreeg deze toch beperkte prijs - alleen voor juridische scripties over internet, maar tien inzendingen - gisteren wel aandacht in NRC Handelsblad. Leuk voor de sponsors Brinkhof Advocaten en Xs4all.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSLeuk onderwerp overigens van Josephine, die als voorbeeld nam het conflict rond JanPeterBalkenende.nl, die inmiddels wel de premier toebehoren.
Je naam is ook je merk zo weten talloze bekende en minder bekende Nederlanders maar al te goed. Zo meldde zich ooit, toen ik in de hypetijd op internet een bekend journalistje dreigde te worden iemand zich triomfantelijk met de mededeling dat hij PeterOlsthoorn.net had weten te registreren. Lekker puh!
Josephine biedt trouwens ook een praktische oplossing voor dit soort euvels: kom met een geschillenregeling naar Belgisch voorbeeld: daar moet degene die een persoonlijk naam registreert kunnen aantonen dat hij daar persoonlijk belang bij heeft. Dat kan JP zelf wel doen, maar een derde niet. Mooi bedacht...
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid