Overslaan en naar de inhoud gaan

Hier zijn 5 inspirerende verpakkingen geheel in Ibiza-stijl

Premium design, maar ook beïnvloed door de jaren zestig.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Ibiza is een populaire bestemming, met name voor levensgenieters, partypeople en zingevingszoekers

related partner content for mobile comes here

Onderdeel van de groeiende aantrekkingskracht is de &;IBIZA stijl - alom vertegenwoordigd van markten tot cafe&;s en clubs, winkels en events tot verpakkingen; betiteld als hippy style en ibiza chic vinden we diverse gemengde materialen, mixen van natuurlijke en grafische elementen, extraverte creaties, glitter en glamour en vrolijke verwijzingen naar de kleurrijke sixties. 

Daarnaast kent het eiland ook een sterke drive naar premium design, gestuwd door de überrijken, die de clubs en bars uitkiezen om ongegeneerd hun rijkdom te tonen. 

Maar hoe zien we dat terug in design van verpakkingen? 5 inspirerende voorbeelden:

1. Gins uit Ibiza

De gin rage is ook niet aan het eiland voorbijgegaan; De IBZ Premium Dry Gin komt uit dezelfde distileerderij als de befaamde Hierbas Ibicencas, kruidenlikeuren. Het design van fles en graphics is strak en de letters IBZ zijn een geliefde afkorting voor het eiland. Law Gin is ander merk, gedistilleerd van lokale ingrediënten. De naam is niet alleen het geheel van voorletters van de oprichters, maar ook een knipoog naar datgene waar velen in Ibiza zich niets van aan willen trekken.Het artisanale design geeft de roots van dit merk duidelijk weer.

2. Islena bier

Hoewel in Duitsland gebrouwen claimt Islena wel ‘ het bier van Ibiza&; te zijn, met een &;ale&; bier gebrouwen van hop van het eiland en een onmiskenbaar Ibicenca design. Aluminium om snel te kunnen koelen, gewrapped en voorzien van een wit font met bont geïllustreerde graphics. Het merk gebruikt het fles design actief om diverse thema’s te activeren, zoals flower power en the B-side of ibiza. 

Afbeeldingsresultaat voor islena beer

3. Club editions

De luxe hotel en club keten Ushuaia introduceerde een eigen heineken limited edition fles, met exotisch design, typisch voor de buiten beachclub. Stolichnaya maakte een special edition van haar &;Ultra Luxury Vodka&; Submerk Elit. Regelmatig verschijnen special editions , exclusief voor of samen met de superclubs als Amnesia, Pacha en Ushuia.

4. Ibiza Sound design

Decibel is een Champagne concept in investeringsfase, waarbij de champagne in Franse wijnkelders omringd wordt door luide elektronische dansmuziek afkomstig van Ibiza. De klanken en trillingen hebben - volgens onderzoek van de oprichters - een katalyserend effect op het fermentatieproces en de bubbels van het kostbare vocht. Het design geeft een duidelijke referentie naar het vinyl, de bron van iedere dj-producer. De makers hopen hun weg te vinden naar exclusieve dance clubs op het party eiland

5. Sal de ibiza

Op Ibiza zijn enkele zoutvelden te vinden, die puur en handgeoogst de grondstof vormen voor het merk Sal de Ibiza. Een mooie range zeezoutproducten met extensies naar chips, noten en chocolade. Voor de merk identiteit is een frisse zeegroene (Tiffany Turquoise) kleur gekozen, typisch voor het eiland. Het logo kent een rond de zonnegod Tanit lopende merktypografie en de kleurrijke weergave van smaakvarianten, geven het zoutmerk een smaakvol en modern artisanaal gevoel.

 

Pablo van Gastel schreef eerder &;&; en ;Doe mij een icoon&;. 

Credits:

JDO brand design - elit vodka ushuaia

Kike Guardiola - Ushuaia for heineken

Ricardo Rousselot ao - Islena beer 

Grantipo- Decibel champagne

Pedro Gonzalez - IBZ gin

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in