Overslaan en naar de inhoud gaan

Hak vernieuwt verpakkingen radicaal

Groentemerk Hak zegt met de nieuwe verpakkingslijn de consumptie van peulvruchten te willen stimuleren.
Packshot Hak-in-Pak
Packshot Hak-in-Pak
Packshot Hak-in-Pak
Packshot Hak-in-Pak

'Hak-in-Pak’, zo noemt het voedingsbedrijf uit Giessen zijn nieuwe verpakkingslijn. Het merk verpakt zijn peulvruchten vanaf nu dus ook in kartonnen pakken (pakjes) van 200 en 400 milliliter, maar wat vooral in het oog springt is de kleurrijke verschijning van de nieuwe verpakking en de eenvoud van het design. Zoals alles bij Hak in het teken staat om mensen meer plantaardig te laten eten, moet ook deze nieuwe verpakking bijdragen aan het versnellen van de plantaardige eiwittransitie.

related partner content for mobile comes here

De verpakkingslijn stroomt eind november eerst in in de winkels van het Belgische Delhaize. Nederland en de rest van België volgt begin 2024.

Transitieversneller

In de 'Hak-in-Pak-lijn' (Hak spreekt zelfs van een ‘collectie’, een voorzichtige verwijzing naar de modebranche wellicht), worden peulvruchten en mais verpakt, waaronder kidneybonen, linzen, kikkererwten, bruine bonen, witte bonen, een bonenmix en een maisvariant. Hoe die transitie hiermee dan versneld wordt? ‘Doordat het het consumeren van plantaardige eiwitbronnen makkelijker en toegankelijker maakt.’ Hak-in-Pak moet een betaalbare toevoeging zijn aan het assortiment die het eenvoudig maakt om peulvruchten toe te voegen aan diverse gerechten, zoals salades, wraps of curry's. Bovendien, zo zegt Hak-topvrouw Nicole Freid, is het belangrijk is dat de verpakkingen betaalbaar zijn,

Ook in lijn met duurzame bedoelingen van Hak (gecertificeerd B Corp-bedrijf), is dat de verpakkingen een lage CO2-voetafdruk hebben door het gebruik van plantaardige materialen.

Elise Schaap

De introductie wordt onder de aandacht gebracht met een grote cross-mediale marketingcampagne die in 2024 van start gaat. Elise Schaap, het vaste gezicht van Hak, zal wederom een rol spelen in deze campagne.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in