Grolsch viert 400 jaar eigenzinnigheid met jubileumcommercial


De commercial – bedacht door Alfred International - laat zien hoe eigenzinnigheid leidt tot 400 jaar karakter en vakmanschap. Met flashbacks naar drie uiteenlopende periodes wil de bierbrouwer laten zien welke eigenzinnige beslissingen nodig waren sinds de oprichting in 1615, die voor het succes van Grolsch hebben gezorgd.
Naast Peter Kuijper en Theo de Groen, speelde reclamemaker Gerard Brummer een cruciale rol in het bestaan van Grolsch. Wanneer anno 1961 een suggestie wordt gedaan om de 'Vakmanschap is Meesterschap' tv-commercial te veranderen, doet Brummer dit af met een lachsalvo. Vervolgens werd die commercial één van de langstlopende tv-commercials uit de Nederlandse geschiedenis.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Plopfilmpjes
Op 11 mei aanstaande proost Grolsch op haar 400-jarige jubileum. Vorige week riep de bierbrouwer via crowd-advertising op, om 'plopfilmpjes' te uploaden voor een eenmalige jubileumcommercial. Daarvoor kunnen mensen hun video's uploaden op www.400jaarkarakter.nl.
Grolsch - 400 jaar karakter - Commercial 2015
Credits:
Bureau: Alfred International
Creatie: Jorn Kruijsen, Jeroen van de Sande, Jurre van de Ven, Luuk van de Put
Productiemaatschappij: Super Easter Feather
Regie: Sven Super
Acteurs: Helge Slikker (rol Peter Kuijper); Bart Poulissen (rol Theo de Groen); Vincent Croiset (rol Gerard Brummer)
Muziek: ‘Vakmanschap is Meesterschap’
Tune: Clous van Mechelen, bewerking van Massive Music
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid