Overslaan en naar de inhoud gaan

Gebruik van CURL’s neem toe

Het lijkt effectief te zijn om in advertenties campagnespecifieke URL’s te gebruiken. Het gebeurt steeds vaker.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens een Britse crossmediastudie van NetNames (diensten op het gebied van merk- en domeinnaambeheer) komen websiteadressen (URL’s) steeds vaker voor in offline reclame. In het onderzoek zijn bureaus als Abbott Mead Vickers, BBDO, Lowe, Saatchi & Saatchi, Publicis en Grey Worldwide ondervraagd. Vermelding van URL’s in offline advertising is zo’n beetje standaard geworden: in 80 procent van de advertenties wordt het algemene bedrijfswebsiteadres genoemd. Reclamebureaus maken daarbij steeds vaker gebruik van zogenoemde campagnespecifieke URL’s — CURL’s. Deze CURL’s zijn meestal gebaseerd op de in de campagne gebruikte reclameslogan of verwijzen naar een specifieke microsite die speciaal voor de campagne is gebouwd. Nederlandse voorbeelden van CURL’s zijn (voor Audi’s introductie van de A3) en (voor Bonne Mamans Diner Jaarkaart-actie). CURL’s hebben in de ogen van bureaus twee belangrijke voordelen. Ten eerste zijn ze makkelijker te onthouden voor consumenten en prikkelen ze hen tot actie (websitebezoek). Ten tweede maken CURL’s campagnes beter meetbaar (via websitestatistieken) en bieden ze aldus concreter inzicht in het rendement op marketinginvesteringen. CURL’s worden vooral gebruikt in tv-spots (14 procent) en print-advertenties (10 procent).

related partner content for mobile comes here

Bron: Marketing Week

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in