Overslaan en naar de inhoud gaan

Fusie AOL en Time-Warner in gevaar

De Amerikaanse Federal Trade Commission staat op het punt de aangekondigde fusie tussen mediaconcern Time-Warner en internetgrootmacht…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De anti-trust instantie is vooral bezorgd over de macht die het bedrijf kan uitoefenen op internettoegang in Amerikaanse steden waar Time-Warner het kabelnetwerk in handen heeft. De FTC stelt in een dergelijk geval voor concurrenten toe te laten. In Europa beangstigen AOL en TW anti-trust wetgevers vooral vanwege de te verwachten dominantie op het gebied van digitale levering van muziek en die in de ontwikkelmarkten voor online verspreiding van films, sport en entertainment. Een woordvoerster van AOL zegt - ondanks de activiteiten van de FTC en de al eerder betrokken Federal Communications Commission - te verwachten dat de fusie ‘voor het einde van het jaar’ definitief wordt.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in