Overslaan en naar de inhoud gaan

E-mail slecht de barrières voor interactieve digitale televisie

De mensen die nu nog niet online zijn, zullen eerder de TV dan de PC kiezen om toegang tot het internet te verkrijgen. In een nieuw rapport…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Betaaltelevisie zal nog dit jaar interactiviteit binnen het bereik van 20 miljoen Europese huishoudens brengen. Tegen 2005 zal de helft van de Europeanen over interactieve digitale televisie (iDTV) beschikken. De groei van betaaltelevisie in heel Europa zal in belangrijke mate zorgdragen voor de verbreiding van iDTV en goede interactieve diensten. E-mail wordt volgens de onderzoekers van Forrester de stormram die de weg zal banen voor de interactieve diensten die met iDTV gepaard gaan.

related partner content for mobile comes here

Het zogenaamde ‘Technographics’ onderzoek van Forrester heeft in Groot-Brittannië, Frankrijk, Duitsland, Zweden en Nederland heeft uitgewezen dat, hoewel er enige overlap is, het bezit van settopboxen en andere apparaten zoals mobiele telefoons en PC’s verdeeld is over vier zeer verschillende groepen. Het gaat om de groepen die in Forresterjargon worden aangeduid als ‘Boxed and Wired’, ‘Leaning Forwards’, ‘Laid-Back Socializers’ en ‘Digital Outcasts’.

Momenteel gaan drie van de vier Europese consumenten nog niet online met behulp van een PC. Forrester denkt dat juist deze groep de komende vijf jaar het Europese internetlandschap zal bepalen. E-mail wordt door tweederde van de online PC-gebruikers als de voornaamste reden voor hun internetgebruik genoemd. Forrester meent daarom dat iDTV-bedrijven ‘e-mailvriendelijke’ strategieën moeten ontwikkelen om hun diensten aan de huidige offline bevolking te verkopen. "Voor veel mensen zijn PC’s niet meer dan dure e-mailmachines", aldus Forrester-analist Reineke Reitsma.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in