FNLI wil verdere beperking kinderreclame


De meeste levensmiddelenbedrijven maken geen reclame gericht op deze doelgroep. Bedrijven die dit nog wel doen, lichten hun reclamebeleid toe op www.zorgvuldigereclame.nl. Bedrijven kunnen hier bijvoorbeeld publiceren voor welke producten zij wel reclame maken en op basis van welke criteria. Volgens de FNLI ontstaat op deze manier publieke transparantie in het beleid voor voedingsmiddelenreclame gericht op kinderen.
De FNLI let in het bijzonder op reclame voor voedingsmiddelen gericht op kinderen. De branchevereniging vindt het belangrijk dat kinderen onderscheid leren maken tussen reguliere programmering en reclame. Kinderen tot 7 jaar kunnen dit nog niet. Daarom heeft de levensmiddelenindustrie zichzelf al eerder de restrictie opgelegd om reclame-uitingen niet te richten op kinderen tot 7 jaar.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe FNLI doet de oproep in principe aan haar leden, maar de website staat open voor alle producenten en verkopers van voedingsmiddelen die hun reclamebeleid transparant willen publiceren. De eerste leden die hun reclamebeleid toelichten, staan inmiddels online.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid