Overslaan en naar de inhoud gaan

FNLI wil verdere beperking kinderreclame

De Federatie Nederlandse Levensmiddelenindustrie (FNLI) heeft de leden opgeroepen om 'uiterst terughoudend' te zijn in het richten van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De meeste levensmiddelenbedrijven maken geen reclame gericht op deze doelgroep. Bedrijven die dit nog wel doen, lichten hun reclamebeleid toe op . Bedrijven kunnen hier bijvoorbeeld publiceren voor welke producten zij wel reclame maken en op basis van welke criteria. Volgens de FNLI ontstaat op deze manier publieke transparantie in het beleid voor voedingsmiddelenreclame gericht op kinderen.

related partner content for mobile comes here

De FNLI let in het bijzonder op reclame voor voedingsmiddelen gericht op kinderen. De branchevereniging vindt het belangrijk dat kinderen onderscheid leren maken tussen reguliere programmering en reclame. Kinderen tot 7 jaar kunnen dit nog niet. Daarom heeft de levensmiddelenindustrie zichzelf al eerder de restrictie opgelegd om reclame-uitingen niet te richten op kinderen tot 7 jaar.

De FNLI doet de oproep in principe aan haar leden, maar de website staat open voor alle producenten en verkopers van voedingsmiddelen die hun reclamebeleid transparant willen publiceren. De eerste leden die hun reclamebeleid toelichten, staan inmiddels online.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in