Overslaan en naar de inhoud gaan

'Financiële sector moet geven om vertrouwen te herstellen'

Het gebrek aan visie door de overheid met betrekking tot het nieuwe zorgstelsel biedt bedrijven een uitgelezen kans om zich nuttig te maken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat stelt marketingdirecteur Bob Stehmann van verzekeraar a.s.r. in een uitgebreid dat hij gaf aan Tijdschrift voor Marketing: ‘De reflex van de industrie om het vertrouwen te herstellen, is het wantrouwen organiseren: polisvoorwaarden, kleine lettertjes, toezicht van de AFM, van De Nederlandsche Bank; allemaal goed bedoeld want er is nogal wat gebeurd, maar als iemand klant bij ons wordt moeten ze weet-ik-wat-allemaal invullen. Terwijl het gaat om vertrouwen. Om dat te herstellen moet je geven.’

Ouderen in isolement
In het openhartig gesprek zegt Stehmann, die naast a.s.r. verantwoordelijk is voor de marketing van Ditzo en De Amersfoortse dat zijn beperkte marketingbudget ertoe leidde dat het bedrijf tv goeddeels vaarwel zei, maar tegelijk via creatieve campagnes ging werken aan waar het volgens hem echt om draait: Uitleggen dat verzekeren draait om ‘echt helpen’. Dat a.s.r. daarbij fungeert als de grote kapstok voor meer sociaal-maatschappelijke thema’s heeft te maken met het feit dat Ditzo daarvoor te klein is en De Amersfoortse teveel gespecialiseerd in de zakelijke markt: ‘Het is toevallig het holdingmerk en het is een merk voor de particuliere markt. We hebben allerlei dingen in de maatschappij benoemd, waarvan je ziet dat er een gat valt: ouderen raken in een isolement maar wat kun je daaraan doen? Toch interessant als je ook pensioenen verkoopt. De eerste reflex is natuurlijk: Waar verkoop ik m’n producten? En dat was ook de eerste reactie die we kregen, maar mij lijkt dat niet geloofwaardig.’

A.s.r. baarde opzien toen het ineens zijn Feyenoord-shirt aan de noodlijdende Diergaarde Blijdorp en ving een bak publiciteit met de organisatie van ‘’, een initiatief in de Jaarbeurs om kinderen de kans te geven om een andere sport uit te proberen. De Amersfoortse startte het crowdfundingplatform , Ditzo stopte zijn tv-commercials en begon met .

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in