Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Ervaren retailers toekomstige koplopers in e-business’

In 1999 waren internetspecialisten van mening dat e-commerce een bedreiging vormde voor de verkoop via het traditionele retailkanaal.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zij integreren virtueel in fysiek en maken dus van e-tail gewoon retail en andersom. Het Retail Management Center deed onderzoek naar de kansen en bedreigingen van de traditionele retail. De conclusie, aldus het RMC: fysieke retailers hebben de ervaring om producten in de gewenste hoeveelheid, op tijd, tegen redelijke prijs en, door jarenlange kostenbeheersende maatregelen, met behoud van marge te kunnen leveren. En wellicht nog belangrijker: zij hebben een goed functionerend systeem als het gaat om het innemen of omruilen van producten. Virtuele aanbieders die denken dat zij geen retailpartner nodig hebben, of die niet bereid zijn om zelf een goed functionerend netwerk op te bouwen van fysieke retailoutlets met de daarbij benodigde kennis van zaken, zullen hun tanden breken op dit logistieke probleem. Een verregaande integratie van e-commerce en fysieke retail is dus onvermijdelijk.

related partner content for mobile comes here

De ervaring van de traditionele postorderbedrijven, aangevuld met de extra mogelijkheden van de nieuwe technologie, zou wel eens een grotere bedreiging kunnen vormen voor de retailer. Maar ook dan zal men rekening moeten houden met het ijzersterke voordeel dat de ketenretailer nu eenmaal heeft; altijd op redelijke afstand een fysieke winkel ter aanvulling op hun virtuele aanbod. Uiteindelijk zal ook het postorderbedrijf "clicks en bricks" gaan integreren. Hetzij door te kiezen voor samenwerking met retailers, hetzij door zelf fysieke outlets te openen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in