Overslaan en naar de inhoud gaan

Een kwestie van vertrouwen

Wat is er toch gebeurd met de klassieke marketingcampagne? Nu zelfs een merkicoon als Mercedes-Benz met ‘aanbiedingen’ begint te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Toegegeven: het valt voor (gerenommeerde) merken niet mee om overeind te blijven onder de hevige concurrentiedruk en de steeds hogere verwachtingen van de consument. Toch is het de vraag of het verstandig is om mee te gaan in de trend van harde acties, alleen maar om de gewenste omzetgroei op korte termijn te realiseren. Merken waren toch altijd gebouwd op vertrouwen? Hoe bekijkt de trouwe Mercedes-Benzrijder dan een advertentie waarin zijn merk agressief aan de man wordt gebracht als ware het een Ford of een Opel? Zo iemand gaat twijfelen, aan zichzelf of aan zijn merk. De innerlijke beelden kloppen niet meer met de beelden die in de reclamecampagne worden gepresenteerd, de vanzelfsprekendheid om altijd weer te kiezen voor het vertrouwde product bladdert af, en dan is de stap naar ontrouw snel gezet. Hoe luidde het spreekwoord ook alweer? ‘Vertrouwen komt te voet en gaat te paard.’

related partner content for mobile comes here

Bron: Marketingjournal

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in