Overslaan en naar de inhoud gaan

De vernietiging van creativiteit

Alle creatieve bedrijven lijken hetzelfde probleem te hebben. De trage processen in grote multinationals zijn dodelijk voor hun creatieve…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het is een van de belangrijkste ‘take-outs’ van mijn eerste 4 weken op de Miami Ad School waarin ik les kreeg van creatieven en strategen uit de VS en de UK: “Als we een goed idee hebben duurt het op zijn minst 2 jaar voordat het door de besluitvorming is.” Dat zegt een van de communicatie-strategen over werken voor een groot internationaal merk. “Fantastische creatieve concepten stranden vroegtijdig in de middle-management laag van organisaties. Je moet praten als brugman om je idee door een organisatie te loodsen. Soms voel ik me meer politicus dan creatief.”

related partner content for mobile comes here

Een vice-president media planning bij een van de grote creatieve bureaus uit New York vertelt over de moeite die het kost om grote merken social media te laten gebruiken: “De laatste jaren hebben we een hoop tijd en moeite gestoken om marketing managers ervan te overtuigen dat ze verder moeten kijken dan de opbrengst van het aantal clicks in online en social media. Het gaat tegenwoordig veel meer om het aanwezig zijn, om het creëren van een online beleving. Daarvan is het effect veel minder goed te meten is. Het heeft ons een paar jaar en honderden rapporten gekost om te laten zien dat het wel effectief kan zijn. Marketing managers bij traditionele merken willen direct resultaat zien van een publiciteitscampagne, terwijl social media veel meer gaat om de lange termijn relatie met de klant."

Nu denk ik niet dat dit probleem uniek is voor de Amerikaanse markt en ook zeker terug te zien is in de Nederlandse markt. Mijn vraag aan u is: Hoe lost u dit probleem op in uw dagelijkse werkzaamheden?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in