De revolutie in sociale media


Meer dan 40 procent van alle B-to-B-blogs gaat over marketing, pr en media. Dat blijkt uit een onderzoek van de Britse Social Media Library.
Uit de studie blijkt ook dat het gebruik van ‘sociale media’ sterk blijft groeien. Zo is het aantal Britse gebruikers van Twitter met zo’n 1700 procent gegroeid tot 1,8 miljoen in februari 2009. Van alle Britse blogs is 38 procent gericht op consumentenissues, 25 procent op technologie, 15 procent op B-to-B, 11 procent op gezondheidszorg en 10 procent op finance.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVan de op consumenten gerichte blogs gaat 38% over entertainment, 21 procent over mode, 14 procent over hobby’s, 10 procent over lifestyle, 7 procent over eten en drinken, 7 procent over thuis en familie en 3 procent over sport.
Onderzoeker Graham Lee: ‘De uitdaging voor pr- en marketingmensen is nu om de centrale beïnvloeders in deze gebruikersgroepen te identificeren en manieren te vinden om in samenwerking met hen de merksynergie te versterken.’
Bron: Marketing Week
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid