Overslaan en naar de inhoud gaan

Currence neemt iDEAL over van banken

Met ingang van 1 november is Currence de nieuwe eigenaar van internetbetaalmiddel iDEAL.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Nederlandse banken die iDEAL vorig jaar oktober op de markt brachten, droegen het betaalproduct officieel over aan Currence dat al eigenaar is van PIN, Chipknip, Acceptgiro en Incasso/Machtigen.

related partner content for mobile comes here

iDEAL is een gezamenlijk initiatief van ABN AMRO, ING Bank, Postbank en Rabobank, waarbij ook Fortis inmiddels als deelnemende, zakelijke bank is toegetreden. SNS Bank verwacht nog dit jaar haar klanten de mogelijkheid te bieden om met iDEAL te betalen.

Zes miljoen Nederlanders kunnen inmiddels gebruik maken van het betaalprogramma. Nederlanders verrichtten tot nu toe drie miljoen transacties met iDEAL. Hiermee heeft iDEAL na een jaar een marktaandeel van 20 procent van de betalingen van alle internetaankopen bereikt.

Op dit moment accepteren ruim drieduizend webwinkels in alle sectoren en branches iDEAL.

Currence is optimistisch over de toekomst van iDEAL. Recent marktonderzoek van Blauw Research wijst uit dat het aantal internetters dat voor het eerst online een product en/of dienst aanschaft nog sterk toeneemt. In de eerste helft van dit jaar hebben 660.000 online shoppers voor het eerst via internet gekocht. Deze nieuwelingen zullen in de toekomst uitgroeien tot ervaren kopers. Daarnaast groeit het aantal breedbandabonnementen (naast internetgebruik), neemt het online aanbod sterk toe en stijgt het vertrouwen in betalen via internet.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in