Overslaan en naar de inhoud gaan

Creatieve industrie presenteert Duitsland programma 2015

Tijdens EurosonicNoorderslag heeft de creatieve industrie details bekend gemaakt over het Duitsland programma.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Duitsland programma is een gezamenlijk initiatief van de creatieve industrie,  bedoeld om voor de komende twee jaar Duitsland als focusland aan te wijzen. Ondernemers kunnen zich anmelden voor diverse events en activiteiten. Deelnemende ondernemers zijn afkomstig uit de sectoren design, (serious) gaming, digital, mode, muziek, film, fotografie, reclame en architectuur.

related partner content for mobile comes here

Jeroen van Erp, lid van het Topteam Creatieve Industrie, benadrukte bij de lancering het groeipotentieel van de Duitse markt voor creatieve ondernemers. Vergrijzing, duurzaamheid en digitalisering zorgen ook in Duitsland voor een toenemende behoefte aan creatieve oplossingen. Het vermogen van creatieve ondernemers om te denken in &;cross-overs&; zou de sleutel zijn tot succes.

Het Duitsland programma bestaat uit activiteiten en evenementen die de sector zelf organiseert en financiert, met ondersteuning vanuit de ministeries van OC&W, EZ en BZ, de RVO en de Kamer van Koophandel. Een overkoepelende pr campagne – gericht op negen  zogenaamde ‘main-events’ - moet het komende jaar zorgen voor extra zichtbaarheid op de Duitse markt. Ook komt er de webportal &;Creative Holland&; en een voorbereidend &;Road to Germany&; programma met juridische informatie van de Kamer van Koophandel.

In het kader van het programma zijn verschillende evenementen aangewezen waar de Nederlandse Creatieve Industrie aanwezig zal zijn, onder andere de Gamescom in Keulen en de Munich Creative Business Week, de Medica in Düsseldorf en de Berlin Fashion Week. 

Informatie over het programma is te vinden op de website .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in