Overslaan en naar de inhoud gaan

Consumenten geloven in veiligheid voedsel

Ondanks recente voedselcrises hebben mensen veel vertrouwen in de veiligheid van hun eten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat heeft de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) geconcludeerd op basis van eigen onderzoek over 2003. Op een schaal van 1 (helemaal niet mee eens) tot 5 (helemaal mee eens) vulden mensen gemiddeld een 3,5 in op de stellingen 'voedingsmiddelen worden steeds veiliger' en 'ik ben tevreden over de veiligheid van voedingsmiddelen'.

related partner content for mobile comes here

Toch waren consumenten het ook meer eens dan oneens met 'het afgelopen halfjaar is mijn vertrouwen in de veiligheid van voedingsmiddelen gedaald' en 'door voedselschandalen maak ik me extra druk over de veiligheid van voedsel'. Deze stellingen kregen respectievelijk een 2,7 en een 3,1.

Consumenten zijn steeds minder tevreden over de manier waarop de overheid en de voedselsector omgaan met voedselveiligheid. ‘In 2002 vond 85 procent dat er (ruim) voldoende gedaan werd aan de veiligheid van voedsel. In 2003 is dat 69 procent', zegt de inspectiedienst.

Mensen hebben over het algemeen een blind vertrouwen in agrarische producten zoals melk en verse groenten. Kant-en-klaarmaaltijden, vitaminepreparaten en sport- en energiedranken stuiten relatief vaak op scepsis (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in