Overslaan en naar de inhoud gaan

Cannes-favoriet: Refugee Nation van Ogilvy

In aanloop naar het Cannes Lions Festival of Creativity ging Adformatie bij experts te rade: wie gaan er met de Leeuwen naar huis in 2017?
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

In het komende nummer van Adformatie (#10) geven vakgenoten hun voorspellingen voor Cannes Lions 2017. Een van de meest genoemde campagnes is die van Ogilvy New York en Amnesty International: The Refugee Nation.

related partner content for mobile comes here

Amnesty en Ogilvy stuurden een team van vluchtelingen naar de Olympische Spelen in Rio de Janeiro. De sporters uit het vluchtelingenteam zijn vijf atleten uit Zuid-Sudan, twee zwemmers uit Syrië, twee judoka's uit de Democratische Republiek Congo en één marathonloper uit Ethiopië.

Nationale identiteit voor vluchtelingen tijdens de Olympische Spelen


Ogilvy New York ontwierp een vlag (inspiratiebron was een reddingsvest), een volkslied en een 'nationale identiteit' voor de atleten. Deze 'Refugee Nation' vertegenwoordigt de atleten en de 65 miljoen vluchtelingen wereldwijd. Met deze campagne brachten de partijen het vluchtelingenprobleem wereldwijd onder de aandacht.

Ogilvy New York ontwierp een vlag (inspiratiebron was een reddingsvest), een volkslied en een 'nationale identiteit' voor de atleten. Deze 'Refugee Nation' vertegenwoordigt de atleten en de 65 miljoen vluchtelingen wereldwijd. Met deze campagne brachten de partijen het vluchtelingenprobleem wereldwijd onder de aandacht.

Bekijk de casestudy hieronder

Aandacht en prijzen


Internationale nieuwsmedia berichtten over het vluchtelingenteam. De campagne won reeds Best of Show tijdens The One Show in New York. Kevin Swanepoel van The One Club: 'In een jaar vol politieke onrust en sociale verdeeldheid is The Refugee Nation een lichtend voorbeeld van wat onze sector kan betekenen. Het laat zien dat we cultuur niet alleen weerspiegelen, maar ook kunnen beïnvloeden.'

berichtten over het vluchtelingenteam. De campagne won reeds

Best of Show tijdens The One Show in New York. Kevin Swanepoel van The One Club: 'In een jaar vol politieke onrust en sociale verdeeldheid is The Refugee Nation een lichtend voorbeeld van wat onze sector kan betekenen. Het laat zien dat we cultuur niet alleen weerspiegelen, maar ook kunnen beïnvloeden.'

tijdens The One Show in New York. Kevin Swanepoel van The One Club: 'In een jaar vol politieke onrust en sociale verdeeldheid is The Refugee Nation een lichtend voorbeeld van wat onze sector kan betekenen. Het laat zien dat we cultuur niet alleen weerspiegelen, maar ook kunnen beïnvloeden.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in