Overslaan en naar de inhoud gaan

BMW goes Joy!

Als vlaggendrager van de brandpromise ‘Joy is BMW’ presenteerde Adriaan van Hooijdonk de concept supercar ‘Vision’ in het Amsterdam…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Als vlaggendrager van de brandpromise ‘Joy is BMW’ Adriaan van Hooijdonk de concept supercar ‘Vision’ in het Amsterdam Hilton.
Adriaan is Nederlander en hoofd design bij BMW. Adriaan is geen groot en bevlogen spreker, zoals zoveel Nederlanders in internationale posities, maar meent het goed met BMW en de ontwikkeling van het merk. Adriaan heeft een heldere visie op de toekomst.

related partner content for mobile comes here

De visie van Adriaan is “happy science fiction”. Daar schrok ik even van want wij boys willen geen happy SciFi. Wij willen mean machines en killer robots! Arnold als Terminator. De BMW X6. That’s the right stuff. Maar Adriaan ziet onze toekomst anders. Met een sympathieke en bijna huiselijke powerpoint presentatie liet Adriaan zien dat het allemaal draait om plezier. Een hondenkop uit het open raam van een cruisende auto. Glamorous over de boulevard toeren. Het gevoel van je eerste rit op je kinderfiets. Ik was eigenlijk meteen verkocht. Weg met de need for speed! Het gaat om plezier en daar moet je zo lang mogelijk van genieten. Dus van nu af aan van 0 tot 100 in 20 seconden en als het kan nog rustiger. Adriaan liet ons de files in Nederland zien en inderdaad leek snelheid nutteloos. Elektrisch cruisen is de toekomst. Dat is beter voor het milieu en maakt ook nog eens geen lawaai, en dus nog meer plezier. Ik zag me al rijden in een soort opblaasbare strandstoel op wielen. ‘Just go slow, that’s the way to go!

Adriaan liet ons ook plaatjes zien van het designproces. Daar zag ik vooral gespannen gezichten en niet bijster veel plezier. Herr von Hooijdonk is duidelijk de onbetwiste leider van het proces en stuurt de jonge designers bekwaam en vastberaden de juiste happy richting op. Het gaat om de details. Dat vraagt bloed, zweet en tranen. Ik was verrast door zoveel menselijkheid bij het übermerk dat schijnbaar foutloos is.

Adriaan blijkt dus toch een echte Hollandse kerel te zijn, met een solide BMW hart. Hij gaat voor lekkere auto’s die een tikje hufterig zijn en technisch perfect. Adriaan heeft ook zijn verantwoordelijkheid genomen en gezorgd dat bij BMW elektrische auto’s te koop zijn (1500 stuks). Maar omdat ze er precies het zelfde uitzien als een gewone ‘Beamer’ valt niemand dat op en dat vind BMW eigenlijk wel best.
Ik vind Adriaan een held. En hij ontwerpt veel mooiere auto’s dan zijn voorganger. De nieuwe 5 oogt veel krachtiger en zelfs een tikje retro, alhoewel Adriaan dat zelf in alle toonaarden ontkent. BMW denkt namelijk alleen vooruit. En zo snel mogelijk!

Ype Jorna

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in