Belgische reclamesector virtueel in staking


In de plaats daarvan krijgen de bezoekers van de sites een protestbrief voorgeschoteld, zo meldt 6minutes. Het gaat om protest tegen de pitches die bedrijven organiseren als ze eventueel van bureau willen veranderen.
Rond 1990 hebben de grootste Belgische reclamebureaus en de reclamekoepel hiervoor een charter opgesteld. Daarin stond onder meer dat niet meer dan drie bureaus (en het uittredende bureau) aan zo’n competitie mochten meedoen. Maar tegenwoordig doen er veel meer bureaus mee aan een competitie, soms wel tien.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIn de protestbrief die bezoekers van sites van bureaus als Saatchi & Saatchi en VVL BBDO te zien krijgen staat onder meer: ´Beste bezoeker, zoals u kan zien hebben we onze reguliere website vervangen door deze brief´. Om de hele brief te kunnen lezen wordt de bezoeker telkens verwezen naar een ander bureau dat deelneemt aan het initiatief.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid