Overslaan en naar de inhoud gaan

Belgische reclamesector virtueel in staking

Zestien vooraanstaande Belgische reclamebureaus gaan virtueel in staking. Het gaat om een opmerkelijke actie tegen pitches, waarbij de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de plaats daarvan krijgen de bezoekers van de sites een protestbrief voorgeschoteld, zo meldt . Het gaat om protest tegen de pitches die bedrijven organiseren als ze eventueel van bureau willen veranderen.

related partner content for mobile comes here

Rond 1990 hebben de grootste Belgische reclamebureaus en de reclamekoepel hiervoor een charter opgesteld. Daarin stond onder meer dat niet meer dan drie bureaus (en het uittredende bureau) aan zo’n competitie mochten meedoen. Maar tegenwoordig doen er veel meer bureaus mee aan een competitie, soms wel tien.

In de protestbrief die bezoekers van sites van bureaus als Saatchi & Saatchi en VVL BBDO te zien krijgen staat onder meer: ´Beste bezoeker, zoals u kan zien hebben we onze reguliere website vervangen door deze brief´. Om de hele brief te kunnen lezen wordt de bezoeker telkens verwezen naar een ander bureau dat deelneemt aan het initiatief.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in